Odstąpienie od umowy

🔁 Odstąpienie od Umowy i Zwroty (Regulamin § 7)

Masz prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostawy. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję, jak to zrobić.


1. Jak i Kiedy Zgłosić Odstąpienie od Umowy?

Masz 14 dni kalendarzowych na odstąpienie od umowy, licząc od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba weszła w posiadanie Produktu (dzień dostawy).

Aby zachować termin, wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy możesz złożyć:

  • Pisemnie (tradycyjnie):EPEE Polska sp. z o.o., al. Bohaterów Warszawy 15-16, 70-370 Szczecin
  • Elektronicznie (e-mail):sklep@epee.pl

Potwierdzenie: Prześlemy Ci potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

Wzór Formularza: dokument odstąpienia od umowy

PRODUKT ODEŚLIJ NA ADRES
Geodis Road Network Sp. z O.O.
Magazyn Epee
ul. Transportowa 8

69-100 Słubice

2. Zwrot Produktu

Po złożeniu oświadczenia masz obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, zwrócić Produkt na własny koszt.

  • Adres do zwrotu Produktu: Geodis Road Network Sp. z O.O. Magazyn Epee ul.Transportowa 8 69-100 Słubice

Ważne: Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Pamiętaj, że umowę uważa się za niezawartą, gdy od niej odstąpisz.

3. Zwrot Płatności i Koszty

Zwrotu wszystkich płatności (koszt towaru + koszty najtańszej dostawy) dokonamy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Twojego oświadczenia.

💰 Koszty, które ponosi Konsument:

  1. Bezpośrednie koszty zwrotu produktu (opłata za przesyłkę zwrotną).
  2. Dodatkowe koszty dostawy, jeśli wybrałeś/aś droższy sposób dostawy niż najtańszy zwykły, dostępny w naszym Sklepie Internetowym.
  3. Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania (np. uszkodzenie opakowania, ślady użytkowania).

⏱ Wstrzymanie Zwrotu Płatności:

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

🔄 Sposób Zwrotu Środków:

Zwrotu dokonamy przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyłeś/aś, chyba że wyraźnie zgodziłeś/aś się na inny sposób, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.

4. Wyjątki: Kiedy Prawo Odstąpienia Nie Przysługuje?

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Tobie w odniesieniu do umów, których przedmiotem są:

Pilne naprawy lub konserwacje, jeżeli Sprzedawca wykonał usługę, o którą wyraźnie żądałeś/aś. plik pdf do pobrania 865 KB

Produkty personalizowane: wyprodukowane według Twojej specyfikacji lub służące zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb (nieprefabrykowane).

Produkty higieniczne/zdrowotne: dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych (jeżeli opakowanie zostało otwarte).

Nagrania i programy komputerowe: dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Treści cyfrowe: dostarczane na nośniku niematerialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za Twoją wyraźną zgodą i po poinformowaniu o utracie prawa odstąpienia.

Produkty szybko psujące się lub mające krótki termin przydatności do użycia.

Produkty nierozerwalnie połączone z innymi rzeczami po dostarczeniu.

Dzienniki, periodyki lub czasopisma, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

§ 7 
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 29 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
    • pisemnie na adres: EPEE Polska sp. z o.o., al. Bohaterów Warszawy 15-16, 70-370 Szczecin
    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@epee.pl;
  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w zakładce „Odstąpienie od umowy”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, ale nie musi.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia dostawy.
  5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić produkt na adres: EPEE Polska sp. z o.o., al. Bohaterów Warszawy 15-16, 70-370 Szczecin.
  7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
  9. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument:
    1. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
    2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
  10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    4. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    5. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    6. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
    7. w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
    8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    9. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    10. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Potrzebujesz pomocy,
napisz do nas: